Blog ini mula beroperasi pada hari Rabu 09.09.09. Nations Under Special Associational Necessity Towards Achieving Regional Aspiration bermaksud Negara-Negara Di Bawah Keperluan Untuk Bersatu Ke Arah Mencapai Aspirasi Serantau. Ia bertanggungjawab menyatukan bangsa-bangsa Melayu mengikut terma antropologi dari negara-negara yang berasingan di Kepulauan Hindia Timur yakni Kepulauan Nusantara. Blog ini merupakan salah satu suara aspirasi yang diketengahkan melalui medium Bahasa Nusantara versi Malaysia

10 September 2009

Keluhan Pejuang Patani Di Blog

Sejak mutakhir ini pihak penjajah Thai dengan bantuan kuncu-kuncu Melayu telah mempergiatkan agenda menghancurkan akhlak dan budaya umat Islam/Melayu Patani. Sudah sering kali di atas alasan seminar dan pelbagai dalih lagi , mereka membawa para isteri ulama-ulama ke Bangkok dan ada sampai mengadakan lawatan ke Laos. Mereka ditempatkan di Hotel lima bintang dan diberi makanan yang tak tau asal usul di hotel-hotel tersebut.

Pegawai-pegawai yang melayani para isteri-isteri ini terdiri dari pemuda-pemuda kacak yang terlatih untuk menggoda perempuan. Begitu juga dengan anak-anak muda perempuan dikampung-kampung. Mereka sentiasa di goda oleh tentera Thai yang kacak-kacak. Kebanyakan mereka terjebak dengan maksiat sehingga mengandung anak haram.

Dari segi kebudayaan pula mereka menggunakan berbagai taktik dengan memperalatkan ulama-ulama jahat. Baru-baru ini Maahad pengajian Islam Teluban ( Islam Saiburi Witya) dibawah pimpinan Nik dir Waba atau Paksu Dir telah mengadakan majlis pertandingan pakaian cantik dan pertandingan menari bagi pelajar-pelajar perempuan. Ibubapa pelajar yang terlibat diberi sagu hati wang!!! Sekolah ini telah dipilih sebagai sekolah contoh oleh penjajah Thai dan sering mendapat peruntukan kewangan yang banyak setiap tahun. Mereka juga memberi bantuan yang besar kapada mana-mana sekolah yang akur dengan Program penjajah. Kebanyakan sekolah-sekolah ini dimiliki oleh puak-puak Wahabi.

Golongan Wahabi dan Kuncu-kuncu Nik Dir Waba lah yang paling kuat mengeluarkan fatwa bahawa jihad di Patani sekarang ini tidak syarii dan haram di sokongi. Jika mati dalam menentang penjajah Thai maka mereka mati sebagai mati katak!!! Mereka ini menentang kononya perjuangan sekarang ini Assobiah Nasionalisma dan zalim membunuh orang-orang tak berdosa. Mereka ini lah wabak selsema babi yang sebenar. Mereka lebih bahaya dari Tentera Siam dan Selsema Babi.

Merekalah golongan yang digelar oleh penjajah Thai sebagai Thai Musilim. Dan mereka bangga dengan gelaran tersebut. Kalau tidak takkan mereka marah bila pejuang-pejuang mengaku mempertahan kan Bangsa Melayu sebagai salah satu wadah perjuangan. Mungkin mereka malu kerana pihak penjajah Thai menggelar bangsa melayu sebagai EKEK atau orang asing.

Mungkin golongan ini menyokong di atas apa yang di lakukan oleh Tentera Thai terhadap anak-anak perempuan kita. Sehingga ini tidak ada satu bantahan dan ingatan dari ulama-ulama mereka kapada ummah terhadap issu ini. Rekod kahwin terpaksa dintara Siam-Melayu ada tercatat di tiap-tiap Majlis Ugama Islam Wilayah-wilayah tertentu.

Di medan perjuangan pula beberapa pemimpin partai-partai tertentu(yang sudah tak ada rakyat) sedang sibuk mengumpul ‘team’ untuk memulakan dialogue dengan pentadbiran Abhisit. Mereka ini demi kepentingan peribadi nampaknya tidak peka langsung dengan perjuangan yang di hadapi oleh rakyat Patani. Termakan dengan pujukan Negara Asean,OIC dan NGO Scandinavia dan EU, mereka nampak begitu ghairah dengan usaha –usaha damai Autonomi. Adalah perlu diingatkan, mereka boleh meneruskan dengan agenda yang mereka yakini. Tapi jangan cuba memujuk partai-partai dan individu yang tidak minat untuk ikut serta . Teruskan lah dengan rancangan yang telah di atur. Jangan cuba mula kan perpecahan dikalangan pejuang-pejuang. Jangan memulakan fitnah-fitnah yang sering di lakukan masa dahulu. Kekalkan setiakawan diantara kita sesama orang Patani baik yang berada di Malaysia ,Saudi atau Eropah.

Kita bimbang mereka-mereka yang terlalu ghairah ini sudah diupah oleh orang-orang atau kuasa tertentu untuk memujuk semua pihak yang ada!!! Kalau dilihat cara mereka bergerak ke sana ke mari dan sentiasa tinggal di hotel-hotel lima bintang seolah –olah bertaraf Menteri amat di ragui.

Percayalah saudara-saudara, walau apa yang di janjikan oleh penjajah Thai terhadap Asean mereka tidak berminat untuk duduk semeja dengan kita dan mengadakan perjanjian. Selagi pihak tentera masih berkuasa di Patani usah di harapkan orang –orang politik Thai boleh menguasai suasana. Mereka sentiasa di halang oleh tentera Thai. Sejak dua minggu ini apabila kuat khabar angin mengatakan pihak pejuang sudah bersetuju untuk berunding mereka sengaja menembak orang-orang melayu, supaya timbul keraguan dari pihak perunding-perunding melayu tentang kejujuran Siam.

Jadi daripada membuang masa kearah usaha damai yang rakyat belum bersedia lebih baik kita perkemaskan Saf, perbanyak pejuang-pejuang dan senjata bagi menentang penjajah secara bersungguh-sungguh.

Tentang perjuangan Mujahidin Patani tidak diragui lagi sebagi satu Jihad fi Sabilillah. Kemerdekaan dan Bangsa adalah wasilah-wasilah yang dipilih dan di fikir sesuai untuk masa ini. Slogan Patanikini ialah ‘Mempertahankan Hak Melayu dan Ketuanan Islam’ bukan sebaliknya. Jihad fi sabilillah adalah bulat hati berharap dan yakin pada Allah swt, baru jadi jihad yang sebenar.Tentang tuduhan perjuangan ini Assobiah Nasionalisma adalah alasan bagi golongan yang menolak Jihad menegakkan Islam dibumi Patani. Dan juga alas an bagi orang-orang yang dulunya Melayu tapi sudah sesat identiti sekarang mengaku Thai Muslim. Mereka-mereka lebih rela mempertahankan Samanachan dan Raja Siam Budhha dari bersama-sama Mujahidin Patani.

Pejuang Patani tidak pernah membunuh rakyat sendiri yang tidak berdosa.Kami hanya membunuh tentera Thai dan talibarutnya yang benar-benar di kenal pasti.Kadang-kadang Tentera Siam membunuh orang-orang melayu dan menuduh kami melakukannya dengan fitnah yang sengaja di ada-adakan.

Orang Islam juga disogokkan dengan asakan Demokrasi.Bekas Ketua turus Tentera Thai ,SONTHI BONYARATGLIN telah menubuhkan partai baru yang berasaskan Islam.Nama partai ialah MATUBHUM. Ianya satu lagi cara bagi melekakan umat Islam melayu supaya leka dengan agenda penjajahThai.

Jangan lupa sejak lima tahun yang lalu lebih US$ 25 billion hasil minyak dan gas kita telah di faraid kan antara Malaysia Dan Thailand. Takkan mereka akan membiarkan dengan mudah hasil pendapatan mereka di rampas!!!!

Dengan itu umat Islam/Melayu hendaklah menfokuskan perjuangan kita membebaskan tanah air dari penjajahan Thai Budhha. Janganlah terperangkap dengan apa-apa agenda yang mereka lempar. Mereka sering memperalatkan Thai muslim yang asalnya Melayu bagi melengah-lengahkan Jihad kita.

هُوَ ٱلَّذِىٓ أَرۡسَلَ رَسُولَهُ ۥ بِٱلۡهُدَىٰ وَدِينِ ٱلۡحَقِّ لِيُظۡهِرَهُ ۥ عَلَى ٱلدِّينِ ڪُلِّهِۦ وَلَوۡ ڪَرِهَ ٱلۡمُشۡرِكُونَ

Dialah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya. Taubah 33

Pembunuhan Kejam Di Dalam Masjid Kampung Air Tempayan, Narathiwat, awal tahun ini.

Dipetik dari
Patani Kini

3 ulasan:

  1. isk.. geli tgk darah mcm tu.. bleh rasa nk pitam..

    BalasPadam
  2. CERITA YANG BENAR(ASLI) BUKAN REKAYASA! saya susanti alie dari medan. Saya mau mengucapkan terima kasih yg tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tinggi nya kepada KI JAGAD SAMUDRO , saya seorang kontraktor yang terbelit masalah hutang piutang ratusan juta, parahnya lagi, sisa uang juga sudah ludes kalah bermain saham, sudah lama SAYA mendengar nama besar beliau, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yg mau menipu. tetapi kemarin waktu pengeluaran 3741, saya benar-benar sulit percaya, angka yg diberi KI JAGAD tunggal 3741 ternyata betul-betul tembus, awalnya saya coba-c0ba menelpon KI JAGAD, saya bilang saya sedang terbelit masalah hutang hampir 200 juta, jika dalam minggu ini tidak dilunasi, maka saya akan dilaporkan kepihak berwajib, aky bilang, kalo saya mau, si MBAH ada angka hasil ritual ghoib 4d tunggal, tapi syaratnya harus ditebus dengan mahar 2 JUTA, karena cuma ini jalan satu- satunya untuk mendapatkan uang secara cepat, maka setengah kurang yakin saya usaha cari pinjaman hutang kesana kemari, dapat pinjaman 3 juta, langsung saya transper kerekening AKI JAGAD, besoknya saya di beri angka tunggal 3741 mulanya saya tdk percaya, mana mungkin angka ini keluar, setengah putus asa saya pasangin kali 200 lembar di 2 tempat bandar berbeda, dengan perasaan cemas dan hati dag dig dug saya menunggu pengeluaran sore harinya, badan saya lemas & hampir pingsan,…ternya ta meledak…. seumur hidup baru kali ini saya mendapat BLT 500 jt, uang ini bisa buat melunasi hutang, sisanya bisa buat buka usaha baru, sekali lagi terima kasih banyak MBAH, seumur hidup saya tidak akan melupakan kebaikan MBAH. yang ingin mengubah nya nasib seperti saya silahkan hub.KI JAGAD SAMUDRO di no. 0853 2888 0168 Demikian kisah nyata dari saya tanpa rekayasa, hanya ingin berbagi pengalaman dengan teman- teman senasib. salam kompak html.

    BalasPadam
  3. Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO karna berkat bantuan Angka togel 4D 3846 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus lagi dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 98 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

    BalasPadam